Onze professionals
Duurzame inzetbaarheid
CASEMANAGER
Onze casemanager voert de regie en maakt een plan van aanpak. Zo blijven de verzuimkosten beheersbaar en wordt snel duidelijk welke deskundigen nodig zijn om het herstel van de medewerker te ondersteunen.
De casemanager begeleidt het re-integratieproces namens jou als werkgever en is het aanspreekpunt voor je medewerker. Daarnaast geeft de casemanager advies en zorgt ervoor dat alle partijen doen wat ze moeten doen. Onze casemanager heeft dus een spilfunctie binnen het herstel- of re-integratieproces van jouw medewerkers.
PRAKTIJKONDERSTEUNER BEDRIJFSARTS (POB)
Onze praktijkondersteuner bedrijfsarts neemt een aantal taken over van de bedrijfsarts, die hierdoor meer tijd heeft voor ingewikkelde kwesties en werkzaamheden die alleen hij of zij kan uitvoeren.
De POB kan de triage (de beoordeling van de ziekmelding) op zich nemen en het vastleggen van (medische) gegevens. En heeft in sommige situaties contact met de leidinggevende en medewerker over het plan van aanpak. Dit ontlast de bedrijfsarts enorm.
KERNDESKUNDIGEN
Kerndeskundigen hebben specialistische kennis waarmee ze werkgevers en hun medewerkers kunnen adviseren over een gezonde en veilige werkplek. De Arbowet benoemd er vier: de arbeidshygiënist, Arbeids- en Organisatieadviseur, Hogere Veiligheidskundige en de bedrijfsarts.
Arbeidshygiënist:
Geeft advies over de belastende factoren die in of door de werkomgeving kunnen ontstaan en de gezondheid beïnvloeden.
Arbeids- en organisatiedeskundige:
Richt zich op de inhoud van het werk, de werkbeleving, de organisatiestructuur en de arbeidsomstandigheden. En kijkt naar de manier waarop met verzuim wordt omgegaan.
Hogere veiligheidsdeskundige:
Adviseert organisaties over een goede uitvoering van het Arbobeleid, zodat het voldoet aan
de wet- en regelgeving. En over de verplichte Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E). De Hogere Veiligheidskundige is bovendien gesprekspartner voor andere deskundigen en externe toezichthouders.
Bedrijfsarts:
Stelt een probleemanalyse op, houdt tijdens verzuim periodieke evaluaties met de medewerker en stelt medische informatie op voor het re-integratieverslag van de WIA-aanvraag als dat aan de orde is.

VERTROUWENSPERSOON
Een vertrouwenspersoon helpt en steunt medewerkers die geconfronteerd worden met ongewenste omgangsvormen, integriteitsincidenten of andere misstanden. De Verzuimmakelaar kan optreden als externe vertrouwenspersoon.
Het is niet verplicht een vertrouwenspersoon te benoemen. Op basis van de Wet Huis voor klokkenluiders is het voor organisaties met 50 of meer medewerkers wel verplicht een regeling te hebben voor het intern melden van misstanden. Medewerkers hebben dan recht op een adviseur. De vertrouwenspersoon is zo’n adviseur, die in vertrouwen geraadpleegd kan worden. Een externe vertrouwenspersoon kan het gevoel van veiligheid bij medewerkers bevorderen.
MEDIATOR
Het functioneren of herstel van een medewerker kan ernstig belemmerd worden door een sluimerend conflict. Een mediator kan slepende, juridische procedures voorkomen.
Zo’n sluimerend conflict hoeft niet eens hardop uitgesproken te zijn, maar het ‘suddert’ wel. Iedereen zal begrijpen dat dit er níet voor zorgt dat de medewerker (weer) lekker vlot aan het werk gaat. Onze ervaring is dat wanneer beide partijen aan tafel gaan en moeilijke kwesties uitspreken tegenover elkaar, de lucht enorm geklaard wordt.
Zakelijk partners
Niet alleen conflicten met werknemers vragen om een mediator. Ook twee directieleden of een leverancier en klant kunnen in netelige situaties verzeild raken. De zure nasmaak van een verloren, maar ook gewonnen juridische strijd is vaak lang en bitter. Niet prettig als je daarna samen verder moet. Bovendien is er vaak veel geld mee gemoeid. Geld dat beter geïnvesteerd kan worden in een betere toekomst voor het bedrijf.
Melissa van Marwijk
Casemanager ROV / Taakdelegatie
‘Een passende oplossing voor beide partijen, dat is het doel’
Anique van Vroenhoven (Crov)
HR- en casemanager
‘Zelf de regie houden, voor een soepel lopend traject’
Arwen Zeegers
Praktijkondersteuner bedrijfsarts
‘Oprechte aandacht voor een helder advies’
Riëlle van der Avoird
Managementassistent
‘Zaken naar ieders tevredenheid oplossen, dat vind ik belangrijk’
Sanne van den Berg
Managementassistent
‘Mijn procesmatig werken leidt tot efficiëntie en effectiviteit’
Myrtille van Hout (Crov)
Casemanager ROV, MfN-registermediator
‘Mijn aanpak is direct, met oog voor detail’
